Canarische-Kaapverdische-eilanden.reismee.nl

Welkom - Welcome

Alle gezondheidscontroles heb ik voorlopig weer gehad. Bij de cardioloog mag ik over een jaar weer langskomen en ook de uroloog kon bij de laatste cystoscopie vanmiddag geen ongerechtigheden vinden, dus daar mag ik een halfjaar wegblijven. Na 27 spoelingen hoeft dat (gelukkkig) ook niet meer. Nog twee keer een halfjaarlijkse cystoscopie en daarna wordt het een keer per jaar. Al met al zit hier een tamelijk blij mens. Omdat we er eigenlijk wel vertrouwen in hadden, waren we al een reis aan het regelen. En met nu al twee jaar rookvrije Jan gaat het gelukkig ook goed.

Zoals we graag doen, gaan we ook dit jaar de zon opzoeken in de winter. Omdat we onze originele plannen (Panamakanaal) niet konden regelen (boot helemaal uitverkocht op de bezemkast na), zei ik als grapje tegen Jan "dan maar naar de Canarische Eilanden". "Is daar geen cruise heen", vroeg Jan. En ja hoor, gevonden bij de Duitse "Kreuzfahrt"-maatschappij Aïda. We gaan vliegen vanaf Düsseldorf naar Las Palmas op Gran Canaria en dan voor 14 dagen aan boord van de AIDA-cara die achtereenvolgens La Gomera aandoet, de Kaapverdische eilanden Sao Vicente en Santiago, dan Tenerife, La Palma, Lanzarote en Fuertaventura, eindigend met opnieuw Las Palmas. Dat alles gelardeerd met een aantal zeedagen. Zoals jullie gewend zijn houden we je op de hoogte metverhalen en foto'sen via de kaart kunnen jullie ongeveer-precies zien waar we zijn.Een mailtje van Reismee krijg jewanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat.

Leuk dat jullie met ons meereizen en af en toe een reactie sturen!!

The physical checks with the cariologist and the urologist were both good. The urologist wants to see me again in six months time, bus the treatments are finished. As usual we will go south to find some sun during winter. This time we will stay on the east side of the Atlantic and make a two-weeks cruise to the Canary Islands Gran Canaria, La Gomera, Tenerife, La Palma, Lanzarote and Fuertaventura. Between Gomera en Tenerife we will visit the Capverdian islands Sao Vicente and Santiago. In between several sea days. We will cruise on AIDAcara, a ship owned by a German cruise company called AIDA. You will find verhalen (stories) and foto’s (photos) and on de kaart (the map) you can see where we are.An e-mail from Reismee will reach you when a new story or new pictures are available.

We love have you travelling with us via this website and look forward to your reactions!

Rob

Ontzettend gefeliciteerd met de positieve berichten! En de komende cruise ziet er heel zonnig uit. Dat wordt vast weer genieten! Alvast goede reis en behouden vaart toegewenst.

Maurice en Ria

Jullie zetten het nieuwe jaar goed in!!! Proficiat met de goede uitslagen wat de gezondheid betreft.
Wanneer vertrekken jullie? Veel groeten van ons.

Cora en Peter

Goed bezig!!!! Genieten zeker nu de medische problemen achter jullie liggen. Ik zou zeggen Viel Spaß

Riekje

Fantastisch deze goede uitslagen. Geniet van de reis.

Alie en John

Goed nieuws, gefeliciteerd!
Heel veel plezier gewenst en goede reis.

Marjoleine

Wat heerlijk dat het weer voor een half jaar achter de rug is. Nu alvast voorpret voor de Kaapverdische en Canarische eilanden

Marie-Therese

Jullie gaan weer genieten en je laat mij maar verrassen door de reisverhalen en foto's.

Een heel fijne vakantie vast gewenst.

Ton en Lies

Wat heerlijk van die goede uitslagen en je weer aan leuke dingen kunt denken. Een mooi begin van het nieuwe jaar
met deze reis weer in het verschiet. Geniet er van.

Toos

Dat is een erg goede reden om naar het zonnige zuiden te trekken met een vrolijk gekleurde boot. En dat Jan 2 jaar rookvrij is, is een compliment waard.
En nu genieten van de zon. Obrigado!

Jan en Tineke

Jullie gaan weer een leuke reis tegemoet.
Heerlijk vooruitzicht.
Zeker nu het in de noordelijke provincies niet zulk fijn weer is met al die gladheid.
Geniet ervan, wij reizen in gedachte met jullie mee.
Groetjes van Jan en Tineke

Jos en Angèle

Klinkt weer goed. Geniet er maar van.

Marjoleine Beers

Je snapt ik ga heeeel goed opletten bij Lanzerote.
Als je zo,n zonnig schip ziet, is het wel een groot contrast met voorbij schaatsende mensen op de stoep.
Geniet ze alvast

Lian & Piet(jes)

Goed te horen dat alles zich positief ontwikkelt. Houwen zo!
Hier gaat het zijn gangetje. Lian zit weer thuis na 2 periodes flexibel contract, maar dat is de Nederlandse arbeidsmarkt anno 2016, zeker voor de 50+ ers.
Wel vervelend want ze wil graag nog een aantal jaren doorgaan.
Zelf mag ik ook nog wat langer dan ik hoopte (teller staat nu op 67 & 3 maanden and countin'). In tegenstelling tot Lian heb ik het er wel zo'n beetje mee gehad. Ik beraam me nog op een list.
Geniet van de cruise

Tanja Schultheiss

Een hele goede reis en heerlijk genieten samen. Zie uit naarjullie verhalen.

pietentrijntje

Hallo reizigers ! Even wennen , ik denk dat je het schip bedoeld ? Wij hebben ooit een kort reisje gemaakt en vonden de Cara erg "eenvoudig " De nieuwere schepen zijn veel luxer en er is zeker meer op te doen . Toch denken we dat het jullie wel zal bevallen , het is ontspannen cruisen en de aanloophavens zijn zo wie zo de moeite waard ! Wij wensen jullie heel veel plezier !! Groetjes !