Canarische-Kaapverdische-eilanden.reismee.nl

Terug uit Las Palmas

Na een heerlijk rustige zeedag zondag en een prachtige zonsondergang waar we tijdens het Farewell dinertje met prachtige ijs- en fruitbeelden van genoten, waren we tegen tienen zondagavond 21 februari in de buurt van Las Palmas op Gran Canaria. We lagen tussen elf en halftwaalf aan wal. Koffers buiten gezet en slapen!

Maandag de 22e eerst ontbijten en toen alle koffers van boord waren, konden wij ook vertrekken. We hebben een taxi genomen, want de TUI-agent heeft niks van zich laten horen en in overleg met behulpzame Sylvia van TUI.nl was dit de betere oplossing. Keurig ingecheckt voor onze vlucht, koffie en wachten. Vlucht mooi op tijd. Vliegveld Düsseldorf is erg krap en de trappetjes die ze daar vrijwel direct na aankomst voor passagiers hebben verzonnen, kunnen echt niet. Ook het gedrang bij de bagagebanden is geen succes. Het zal niet ons vliegveld worden. Toch zaten we al een uur na de landing op onze kamer in het Van der Valk hotel zaan de borrel.

Dinsdagmorgen ook eerst ontbeten en toen de koffers in ons blauwe doosje gezet voor de rit naar Nederland. Het eerste halfuur was erg vies en nat, maar daarna werd het steeds helderder en begon zelfs de zon te schijnen. We zijn in Zevenaar even gestopt om het taxibonnetje af te geven bij ons reisbureau (en dank voor de koffie Linda en Heidi). Een paar boodschappen bij AH en toen naar huis. Broodje bij Zalkerbroek en rond halfdrie in IJlst.

Nu uitpakken en opruimen! Bedankt voor de reacties.

After a beautiful sunset and a lovely farewell dinner (with ice carving and fruit sculptures) on Sunday night we arrived in Las Palmas before midnight. Monday morning 22nd we left the ship after all bags had been unloaded. We had a taxi to the airport and a smooth flight to Düsseldorf. That will never be our favorite airport (stairs, no escalator, very crowded getting your luggage etc.). We stayed another night at the airport hotel. Tuesday February 23rd we had breakfast and started driving home. The first half hour was miserable (rain, hail and a lot of traffic as this is one of the busiest areas in Germany), but after that, the sun started to shine. We stopped for coffee at our travel agent, had lunch on the way home, where we arrived around 2:30 pm.

Now unpack and do laundry! Thanks for your reactions.

Marie Thérèse

Het was leuk om de reisverslagen allemaal te lezen met daarbij de bijgevoegde foto's.
Nu weer even wennen aan het alledaagse en nog na genieten.

de westerbeekjes

Blij dat jullie weer heel thuis zijn! Jullie hadden de zon wel mee mogen nemen! Vandaag al weer regen en natte sneeuw gezien! Leuk dat we weer met jullie mee mochten reizen. Oant sjen en tot het volgende reisavontuur maar weer!

Rob

Welkom thuis! Het was weer een mooie tocht, maar het weer had iets beter gekund, lijkt mij. Ik heb hele mooie plaatjes gezien, dus jullie zullen toch wel genoten hebben.
Nu weer op zoek naar een volgende cruise?

Riekje

Welkom thuis. Genoten van je mooie reisverhaal en ik benieuwd wanneer er een vervolg komt.

Ilse & Ido

Met een beetje vertraging... ook wij hebben weer genoten van de verhalen en de foto's! Fijn dat jullie genoten hebben en weer veilig retour zijn. Komt er weer zo'n prachtig fotoboek? Veel plezier en succes met de zoektocht naar een nieuwe reis naar weer andere prachtige plaatsen in binnen- of buitenland. Lieve groetjes van ons uit Culemborg!