Canarische-Kaapverdische-eilanden.reismee.nl

Twee zeedagen

Op zee dag 3 en 4

Sorry dat ik nog niet helemaal wakker was met het plaatsen van het eerste verhaal en dat daardoor er een paar foto’s op z’n kant staan. Ik heb ze er inmiddels goed bijgezet, maar kan niet helemaal zien welke van de oudere de dwarsliggers zijn, dus daar moeten jullie even mee leven. De goede staan aan het eind van de reeks. En de bijbehorende tekst heb ik voor of liever boven de serie gezet. Het slaapt een stuk lekkerder als het bed niet rechtop tegen de muur staat J.

De AIDAcara is inderdaad eenvoudig, maar netjes. Hut is redelijk ruim Piet en Trijntje en gek veel is er niet te doen, hoewel ze wel van alles organiseren en ook wat interessante lezingen gepland hebben. Wat ik leuk vind is dat je dagelijks twee liter mineraalwater krijgt en per hut 250 MB internet. Geen fooien hoeft te betalen en het eten is goed (mocht wel wat warmer). Alle berichten zijn alleen in het Duits. Bij de maaltijden gratis witte en rode wijn en eventueel bier. Kortom eigenlijk best goed.

Op 10 februari varen we lang west van Marokko. Eerst bewolkt en rond 29 graden, maar bij het naderen van de keerkring is het ruim 26 graden. Rustige dag op zee. Hoewel, tijdens de lunch werden de obertjes erg opgewonden en riepen “krokodillen”. We konden het niet goed zien, maar walvis leek er meer op.

Donderdag de 11eopnieuw een zeedag en na een rustig ontbijt gaan we naar een resentastie over de Kaapverden, daarna drinken we koffie en we lezen een poosje op het balkon. Jan loopt acht rondjes promenadedek (ongeveer 3 km). Lunch tussen 12:30 en 14:00 en daarna niks bijzonders of het zou moetenzijn dat de temperatuur 27 C is en dat de lucht mooi blauw is. Vannacht krijgen we er nog een uur bij.

Sorry that some of the photos are not in the right position. I have added the better ones at the end. As I cannot see at the moment which one I should delete, you’ll have to bear with me. The interesting looking flower is a protea (also where the insect is looking for food). The ship is not too big, quite simple really and this company has some advantages. They give 2 litre bottles of water in every cabin each day and per cabin they give you 250 MB internet for free. The main language is German. Tips are included in the cruise price. Red and white wine are free at the meals, beer also. And the food is good (no set meal times and all buffet except when you pay extra (rather a lot) and have a meal served.

Wednesday February 10this a sea day starting with 20 C later rising to 26 C. We are sailing west of North Africa. The only exciting thing that happened was during lunch hour when one of the waiters called “crocodiles”. We could not see properly, but they were whales.

After a nice breakfast on Thursday February 11thwe go to a presentation on the Capeverdian Islands. Afterwards we have coffee together and Jan walks the promenade deck 8 times while I read. Lunchtime is between 12:30 pm and 14 pm. No more obligations today. Temperature is 27 C right now and overnight we will have an extra hour (being more westerly).